Wednesday 18 September 2013

20 SEN OH 20 SEN

Oh 20sen

20sen yg di ambil dari kita..Yg mungkin kita marah kerana kita bukan lah orang yang berharta..Lalu bila di ambil dari kita dengan jalan yang kita xrela..Harta itu menjadi haram buat mereka..Yang mungkin boleh mengheret mereka ke neraka..Seperti doa2 kita..Seperti kata2 cacian kita..Sepreti luahan emosi kita..yang mengharap meraka menerima balasan..

Saudara..surah ali imran..juz4..ayat92.."kamu tidak akan sampai kepada kebajikan yang sempurna..sehingga kamu menafkah kan harta yang kamu cintai.."Marah mana pn kita..dendam mana pun kita..kerana 20sen yang di ambil dari kita..ianya tetap di ambil..Kalau memang 20sen tu ialah harta yang kita benar2 sayang..

Niatkan sedekah untuk saham akhirat kita..moga dengan 20sen tu Allah hitung kita sebagai orang2 yang menafkahkan harta yang kita sayang..Saudara2...Allah tidak pekak..juga tidak buta..Maha suci Allah dari semua tu..Allah nampak niat baik kita..juga niat buruk kita..Mungkin 20sen kecil di mata mereka..tapi kerana penindasan tak mustahil 20sen itu boleh menjadi sebab mereka di heret ke neraka..

20sen pula terlalu besar untuk kita..Tapi jangan ingat..20sen itu tak boleh mengheret kita ke neraka nya..dengan kata2 cacian kita..dengan dendam dan mazmumah yang kita tunjuk dari kemarahan yang timbul kerana kehilangan 20..

Wahai orang yang bergelar usztaz2..Wahai orang yang bergelar penuntut2 ilmu..Wahai orang yang di dengari suara2 mereka oleh orang ramai..Cukup lah kamu mengajar ummat ni berburuk sangka..Cukup lah kamu ajar ummat ini benci membenci..Cukup lah kamu ajar ummat ini buta dengan kahzanah Allah..Cukup lah kita menjadi buta kerana mengingin kan dunia..

Saudara..Allah xpandang kita bodoh bila kita diam xbersuara...Allah xpandang kita bodoh bila kita rela..Tp kita boleh di anggap bodoh..bila kita menunjukkan segala amarah kita..Wahai saudara2 ku..Ketahuilah..Kata2 cacian..xmerubah yg zalim menjadi adil..Yang di tindas menjadi untung..Dan xmeluaskan syurga walau seinci..

No comments:

Post a Comment